5 начина да подобрим здравето си БЕЗ диети и спорт

Началото на годината е, или на месеца, а може би е просто понеделник. Тези периоди много често ни подтикват да правим обещания към себе си: „Ще започна диета.“, „Ще ям основно плодове и зеленчуци тази седмица.“  „Ще тръгна на фитнес.“, „От утре ще ходя да бягам в парка.“ и т.н.

Красиви обещания, изпълнение – Йок!

Днес няма да ви вдъхновяваме да се храните здравословно, да не преяждате или да спортувате. Просто не искаме да ви настъпваме по мазола. В тази статия ще обърнем внимание на малките неща, различни от спорт и хранене, които могат да допринесат значително за по-доброто ни здраве.

1. Сън, сън и пак сън

Добре, вероятно и това сте го чували. Да, сънят е много полезен и важен за нашия организъм. Средностатистическият homo sapiens се нуждае от около 8 часа сън на денонощие. Факт е, че тези 8 часа може да се считат за истинско разхищение, имайки предвид краткото ни земно съществуване. Но е факт и, че добрият сън води до подобряване състоянието на имунната система, и всъщност подобрява шансовете ни да се задържим живи за по-дълго.

И, между другото, не прекалявайте със съня, тъй като ефектът от преспиване е същият като този от недоспиване.

2. Малко на слънце

Всичко е свързано, или поне така съм чувала. „Събирайте“ слънчеви лъчи. Това е най-лесният начин да увеличите хормоните на щастието в организма си. Както знаем, или току що научаваме, серотонинът, един от хормоните на щастието, се произвежда от тялото, с помощта на естествена светлина.

Сутрешните слънчеви лъчи са ключов фактор за синтеза на витамин D, а той пък е важен отговорник за поддържане на здрави кости, превенция на остеопороза и силна имунна функция.

3. Гледам и не вярвам на ушите си!

Мнозинството от хората не се замислят за здравето на ушите си. Последното нещо, което искаме обаче е на стари години да не можем да чуем какво ни казват внуците.

Д-р Гейл Уаитлоу, от Американската академия по аудиология, предлага да отделяме по малко време от своя ден, за да „изваждаме“ звуци.

Става дума за кратко упражнение - пускаме си музика и намаляваме звука и до ниво, при което все още можем да водим разговор, без да се надвикваме. След това трябва да „извадим“ един инструмент от съответното парче и да го слушаме.

С изпълняването на тази задача веднъж дневно ще свикнем да открояваме повече детайли във всекидневните звуци, които ни заобикалят.

4. Свеж въздух

Здрав дух, здраво тяло. Правилно сте разбрали. Трябва да се грижим не само за видимото, но и за невидимото.

Трудно е да търсим свежестта, особено ако живеем в София. И все пак, излизането на свеж въздух и ежедневното проветряване на стаите е ключово за нашето душевно здраве. Дори една кратка разходка навън по време на обедната почивка ще даде усещането за прилив на енергия и ще ни възвърне положителното настроение. Най-добре, разбира се, ще бъде да намирате време да се разхождате на място, където въздухът е чист. Открийте най-близкия до вас парк и отделяйте време да се разходите там дори за малко.

5. Общност

Когато говорим за общност, трябва да изключите Facebook, Instagram, Twitter и всякаква общност, тип социална мрежа.

Различни проучвания показват, че участието ни в някакъв вид реална общност – професионална група, семейство, клуб по танци – има много положително въздействие върху здравето ни. Взаимодействието, взаимопомощта, редовният контакт с близки в някаква степен хора е изключително важно за здравето ни в дългосрочен период.

Това е начин да намалим и усещането за самота, което е главен виновник за влошаването на душевното и физическо здраве. Според проучване самотата е толкова лоша за вас, колкото е и пушенето. Така че, намирайте време за семейство и приятели по-често, а, ако това не е възможно, се старайте да излизате повече и да се срещате с нови хора.

Вашият здравословен лайфстайл (или, казано на чист български - начин на живот), го изисква.

Яна Стаменова

За нас

Ние сме млади, ентусиазирани и позитивни хора, търсещи слънчевата пролука в сивото ни ежедневие. Членовете на нашият екип са всички хора помогнали в изграждането на нашата платформа със своите предложения, идеи и препоръки. Това може да си и ти - позитивен, креативен, усмихнат е достатъчно да си част от Suggested Общността!

 

© Suggested - 2017

Този сайт използва бисквитки - общите ни условия

Харесва ти идеята?

Подкрепи ни!

#suggested.bg
#suggested.bg

За идеята

Инициативата на Suggested.bg е да обединим най-доброто от сферите на услугите, образованието и спорта на едно място и Вие се намирате на точно това място. Тук сме подбрали места изпълнени с качество и приятно отношение. Нашата цел е да ви улесним максимално, като само с няколко клика да намерите търсеното.