5 ефективни начина да подсилим имунната си система

    Тази зима определено не беше от стандартните. Малко сняг, повече дъжд и влага, топло, студено. Накратко, лудница. Но, както и сами се досещате, тези резки промени във времето не носят позитиви за нашето здраве. Към това прибавяме и новия коронавирус (COVID19) и ситуацията започва да изглежда апокалиптична.

Ние не сме лекари и нямаме цяр за опасния нов вирус. Можем обаче да поговорим за начините да подсилим имунитета си. Тъй като COVID19 се отличава с това, че засяга сериозно дихателната ни система, започваме именно с белите дробове.

1. Здрави бели дробове

За да бъдат телата ни здрави и всичко да работи правилно, здравето на нашите дробове е от особена важност. Недостигът на кислород може да доведе до сериозни респираторни заболявания, вкл. пневмония. Добър начин за поддържане на нашите дробове във форма е спазването на здравословен хранителен режим. В това число влизат пиенето на много вода(с лимон+) и приемането на омега-3 мастни киселини, налични в голямо количество в по-мазните риби. Добавете и вкусотии като ябълки, боровинки, орехи и броколи и ще получите една приятна и полезна хранителна кошница.

2. Намалете стреса, колкото е възможно

Съвсем наясно сме, че динамичното ежедневие, предимно негативните новинарски емисии, както и всички други проблеми, които се струпват постоянно, вдигат нивата на стреса до космически височини. Но не е редно просто да се примирим с този факт. Различни проучвания са доказали, че хората, които са по-малко стресирани, са по-малко податливи към настинки. Затова не го мислете повече. Проучете техники за справяне със стреса, научете се да медитирате, а, ако можете да си го позволите, отидете и на психолог.

3. Здрав сън, здраво тяло

За да се борите по-лесно и по-бързо с инфекции, здравата имунна система е от ключово значение. Ако я лишавате от сън, качеството и на работа се влошава. Препоръчително е да спите между 6 и 8 часа на нощ. Също така се опитайте да си създадете режим на лягане и ставане. Избягвайте да се храните късно и да тренирате точно преди да си легнете.

4. Тренировки

Редовните тренировки доказано подсилват имунитета ни. Те допринасят и за понижаване нивата на стреса. Разбира се, както с всяко нещо, и с тях не бива да се прекалява, защото това може да доведе до обратния ефект.

5. Откажете се от няколко вредни навика

Мотивирайте се да спрете цигарите (това не означава да започнете да пушите електронни цигари). Дори няма да говоря за риска от рак. Доказано е, че пушенето намалява ефективността на защитите на вашата имунна система.

Ако обичате да си пийвате повече, ще трябва да ви разочаровам, но и това е навик, който трябва да промените. Проучвания сочат, че хора, които пият повече, са по-податливи на респираторни заболявания и пневмония и се възстановяват по трудно от инфекции.

Накратко, поуката от краткия ни разказ днес е: За да повишим имунната защита на тялото си, е нужно да положим усилия за създаване на здравословни навици. Освен, че ще бъдем по здрави, по този начин ще подобрим и качеството на живота си.

Яна Стаменова

За нас

Ние сме млади, ентусиазирани и позитивни хора, търсещи слънчевата пролука в сивото ни ежедневие. Членовете на нашият екип са всички хора помогнали в изграждането на нашата платформа със своите предложения, идеи и препоръки. Това може да си и ти - позитивен, креативен, усмихнат е достатъчно да си част от Suggested Общността!

 

© Suggested - 2019

Този сайт използва бисквитки - общите ни условия

Харесва ти идеята?

Подкрепи ни!

#suggested.bg
#suggested.bg

За идеята

Инициативата на Suggested.bg е да обединим най-доброто от сферите на услугите, образованието и спорта на едно място и Вие се намирате на точно това място. Тук сме подбрали места изпълнени с качество и приятно отношение. Нашата цел е да ви улесним максимално, като само с няколко клика да намерите търсеното.